Kenniscentrum

Alles wat je moet weten over enquêtes en meer

De kwalificatiefase

Bij enquêtes is het de bedoeling de meningen te peilen van een specifieke groep mensen, de zogeheten 'beoogde groep' of 'doelgroep' (bijv. bakkers, fietsers, hondenbezitters, Android-gebruikers, enz.).

Daarom kom je elke keer als je op een enquêtetegel klikt op een pagina met de tekst 'Kwalificatie starten'. Dit proces helpt ons vast te stellen of tot de doelgroep van de enquête behoort.

Wanneer je niet in aanmerking komt

Aan het einde van de kwalificatiefase word je gematcht met een enquête of 'uitgescreend'.

'Uitscreenen' betekent dat een persoon niet in aanmerking komt voor een bepaalde enquête. Je kunt om twee redenen worden uitgescreend. De eerste mogelijke reden is als je niet tot de doelgroep van de enquête behoort, zoals eerder gezegd. De tweede mogelijke reden is 'quota vol'. Dit gebeurt als voor de enquête al voldoende reacties uit jouw doelgroep zijn binnengekomen (en de enquête dus niet meer beschikbaar is voor jou).

Als je in aanmerking komt

Als we denken dat de enquête die je hebt geselecteerd de juiste match is, word je doorgestuurd naar de eigenlijke enquête. Hier begint het pas echt leuk te worden. Nu krijg je de kans om je mening over het betreffende onderwerp te geven en punten te verdienen met het voltooien van de enquête.

Hier zijn enkele nuttige dingen om te weten:
1

Enquêtes worden gemaakt door onze klanten (de bedrijven/organisaties die jouw mening willen horen).

Daarom zien niet alle enquêtes er hetzelfde uit.

2

Sommige enquêtes worden gehost in het domein van onze klant.

In dat geval word je doorgestuurd naar een ander internetadres. Als je klaar bent met de enquête, word je teruggeleid naar e-Rewards.

3

Klanten hebben zelf ook een paar kwalificatievragen.

Als je op dit punt wordt uitgescreend, behoor je weliswaar tot de bredere doelgroep voor de enquête (bijv. hondenbezitters), maar ben je mogelijk niet precies naar wie onze klant op zoek is (bijv. hondenbezitters met een iPhone).

Het verschil tussen 'voltooien' en 'beëindigen'

Je 'voltooit' een enquête als je gekwalificeerd bent en alle vragen tot aan het einde van de enquête doorloopt en beantwoordt.

Je 'beëindigt' een enquête als je wordt uitgescreend (omdat je geen match was of omdat het quota vol was).

Tips voor het invullen van enquêtes

Bij marktonderzoek draait alles om gegevens (ofwel, de antwoorden die je geeft in de enquêtes). Daarom hechten wij als leveranciers van marktonderzoek veel waarde aan de kwaliteit van de gegevens. Maar wat betekent dat allemaal?

In de praktisch komt het erop neer dat we strenge maatregelen nemen om oneerlijke activiteiten uit te sluiten. Daarom is het uiterst belangrijk dat onze leden de Z-O-N doen:

  • > Lees de enquêtevragen Zorgvuldig
  • > Beantwoord de enquêtevragen Oprecht
  • > Beantwoord enquêtevragen Nauwkeurig

Zo voorkom je dat je door ons systeem wordt gemarkeerd en in 'quarantaine' wordt geplaatst (wanneer het account van een lid wordt bevroren voor nader onderzoek).

Dat is alles voor nu. Wil je alles wat je net hebt geleerd even testen?

DOE DE KENNISTEST
×